Největší rozdíly mezi přirozeným a placeným vyhledáváním

Nevyznáte se příliš v marketingu, ale potřebujete vědět, na co se soustředit a co alespoň obecně dělají lidé, které za to platíte? Dnes se podíváme na dvě základní disciplíny, které jednoduše znát musíte. Praha SEO optimalizace se stará o kvalitní obsah, který lidé budou rádi číst a tyto příspěvky se budou objevovat v rámci přirozeného vyhledávání. Praha PPC reklama je naopak placená, závislá na výběru správných klíčových slov a objevuje se v horní části výsledků na Googlu.

digitální marketing

Keywords

Analýza klíčových slov je první věc, kterou byste měli udělat při založení webu, ale také při jeho optimalizaci. A to jde špatně, pokud na stránkách nejsou vůbec přítomna. Podle keywords by měl copywriter připravovat obsah pro SEO, ale stejně dobře s nimi můžete pracovat u PPC reklamy. Ideální je, pokud tyto dvě metody propojíte a budou se vzájemně prolínat a doplňovat. Nedívejte se na nejúspěšnější, ani nejhorší. Zlatá střední cesta je vždy nejlepší a keywords nejsou výjimkou.

Dlouhodobý vs. krátkodobý projekt

Připravte se na to, že SEO je skutečně dlouhodobá aktivita, která potřebuje svůj čas a nepřinese výsledky ihned. Práce s obsahem, budování zpětných odkazů, důvěryhodnosti a značky trvá celé měsíce. Na druhou stranu PPC je rychlé. Nasadit ho můžete v řádu hodin a výsledek uvidíte během pár týdnů. Nezapomínejte ale na to, že je placené a že jedno bez druhého nemůže fungovat.

marketing online

Náročnost a výše nákladů

Přirozené způsoby jsou vždy náročnější. Potřebujete na ně řadu specialistů, a to minimálně zdatného copywritera a SEO specialistu. Díky tomu jsou i nákladnější, protože všechny zaměstnance musíte platit. V placené propagaci se cena zvyšuje na základě konkurence a náklady na správu kampaní náklady také zvyšují. Obě metody se ovšem vyplatí, pokud je uděláte dobře a zvolíte kvalitní a efektivní přístup.